"Un projecte jove, innovador, fet amb ganes i il•lusió, fresc, àgil i divulgatiu vers l’actualitat cultural del nostre país"; això és E-Cult, la revista quinzenal que començarà a publicar el nostre equip a partir del gener de 2014.
El primer número, que serà de franc amb el diari ARA –amb qui hem pogut firmar un contracte perquè ens promocioni i faci saber als seus lectors l’existència del nostre magazín- explicarà què és i en què consistirà la revista.
La revista busca cobrir i concedir espai a tots els àmbits culturals; així doncs, teatre, dansa, cinema, literatura, música, arquitectura, escultura i pintura trobaran i tindran, per fi, el lloc que es mereixen en els quioscos. La idea neix com a resposta de la manca d’un suport en paper que informi sobre la múltiple i molt diversa oferta cultural que s’ofereix arreu dels Països Catalans i que –a parer nostre- no té el lloc que li correspon en l’actual món de la comunicació. La cultura, clau i base de qualsevol civilització es mereix, pel que es veu, quatre minses pàgines de qualsevol diari en què només s’informa, a més, de les activitats més rellevants.
E-Cult voldrà informar sobre totes les activitats programades perquè ningú es quedi a casa, per promoure la cultura i per despertar entre els joves l’interès per obrir una revista que sigui de quelcom més que d’esports, bellesa i moda o motor. Així doncs, la nostra idea- encarada cap a un públic jove-disposarà d’una secció per a cadascuna de les arts ja exposades on s’intentarà encabir totes les representacions i esdeveniments referents a cadascuna d’aquestes, s’esdevinguin on s’esdevinguin i tinguin la rellevància que tinguin.
Seguint amb la idea de difondre-la, principalment, entre els joves, els periodistes que hi treballin seran estudiants del grau o periodistes que s’acaben de treure el títol i que, atenent-nos a la situació actual, molt difícilment trobarien feina. D’aquesta manera, la revista esdevindrà una cosa “per als joves i dels joves” ja que ells mateixos la confegiran.
Arrel de la dificultat que suposaria publicar-la setmanalment, des de l’equip de direcció hem acordat que sigui d’edició quinzenal per poder elaborar amb suficient temps tots i cadascun dels punts de què parlem i per poder-nos assegurar, alhora, que cobrim tota la oferta del sector. A més a més, la revista comptarà amb una secció d’entrevistes en què intentarem parlar amb els protagonistes d’aquell acte que ens sembli més interessant o d’aquell que creguem que passarà més desapercebut per així, promocionar-lo.
Alhora, per despertar el “cuquet culte” que tots duem nostre, la revista inclourà una secció d’efemèrides, cites i crítica cultural que farem entre tots i que ens permetrà fer-nos-la encara més nostra. Creiem també, i observant la difícil situació que viu el sector culinari, proposarem locals on els espectadors puguin anar a fer un mos o a prendre quelcom abans o després per donar, també, vida als locals propers.
Entenent la velocitat a què es difon la informació avui dia, la revista disposarà d’una aplicació per a mòbils intel•ligents i tauletes i un bloc en què actualitzarem, diàriament, l’agenda cultural i anirem informant sobre què inclourà la revista per tal que la gent la vulgui comprar. Els lectors podran així, donar el seu parer sobre les activitats culturals que recomanem o sobre els locals que suggerim. A més, comptarem amb un compte a Facebook, un a Twitter i un a Instagram en què anirem, igual que al bloc, informant de l’actualitat més recent i avançarem els continguts “exclusius de la revista en format paper.
El finançament l’aconseguirem mitjançant diferents vies: l’acord amb el diari ARA ens reportarà una petita quantitat de diners que, sumats als nostres estalvis i als anuncis que vulguin pagar establiments gastronòmics o culturals ens ajudaran –esperem- a subsistir en el difícil i dur món de les publicacions en paper.
La redacció, instal•lada a un àtic al centre de Barcelona –que no haurem de comprar ni llogar ja que és propietat d’una de les companyes- serà integrada i s’hi actualitzarà el contingut multimèdia i s’imprimirà la revista. Així doncs, la revista comptarà amb un director (càrrec que ocuparé assumint la responsabilitat de coordinar i organitzar el material que inclourem en la revista; és a dir, de ser la gatekeeper i de fer quadrar els balanços econòmics –amb l’ajut d’una gestoria independent-); un editor/a que revisarà l’exemplar abans de ser imprès i contactarà i negociarà amb els possibles anunciants; i diversos redactors que crearan cada secció (entenent però, que no hi haurà un redactor per secció ja que això encararia enormement el projecte).
PROMOU EL PERIODISME CULTURAL, PROMOU E-CULT!
PASSA-HO!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada